Blog
  • Naslovnica
11
12
2017

POWERED BY HEP: ENERGIJA I TRČANJE

Autor: Run Croatia 0
FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Zagreb Advent Run-a održao se pod pokroviteljstvom Hrvatske Elektroprivrede, a posavjetovali smo se u Nutrilife centru na temu povezanosti trčanja i energije.

Ljudsko tijelo nije građeno za sjedenje već za kretanje. Ova deviza nerijetko se potvrdi novopečenim trkačima, a oni koji već dugo trče uživaju u njoj. Ipak, trčanje ne treba shvatiti olako jer je to aktivan proces trošenja kalorija i metaboličkih resursa za pojačanu potrošnju energije, uključujući vitamine i minerale te aminokiseline i osnovne energente – glikogen i masti. Kako je tjelesna aktivnost više od pukog sagorijevanja kalorija, u trkačkom slučaju aerobno, tako treba o njemu unaprijed razmišljati, te se adekvatno pripremiti.nutri

Prva točka je „punjenje goriva“. Jesti prije trčanja olakšava iskorištavanje energije, smanjuje opterećenje za iscrpljivanje alternativnih goriva (mišići!) te daje na učinkovitosti i rezultatu, poboljšava regeneraciju poslije trke. Glavno gorivo o kojem ovdje govorimo su ugljikohidrati, i to oni složeni. Njih pronalazimo u namirnicama poput žitarica i gomoljastog povrća, te drugim škrobastim izvorima (npr. kesten). Obrok prije trčanja treba biti lako probavljiv i energetski dostatan da pokrije planiranu aktivnost, odnosno udaljenost koju ste nakanili istrčati. O tome će ovisiti količina škroba, odnosno ugljikohidrata koju planirate uzeti. Na primjer, jedan kuhani krumpir srednje veličine 180g daje oko 150 kcal. Uzmimo prosječnu žensku osobu visine 170cm i 62 kg koja trči brzinom 5 minuta kilometar, energetski troši oko 500 kcal za 60 minuta trčanja. Računica nam ovdje daje pokriće za lagani obrok kuhanog restanog krumpira (2 srednja krumpira, uključivši vrhnje ili ulje za pripremu) za tu udaljenost, u obroku oko jedan sat prije trčanja.

Za duže trase ili sporiji ritam s dužim trajanjem trčanja, u obrok se može dodati u jelo i nešto više masti (žličicu maslinova ulja, kokosovo ulje ili kvalitetnu svinjsku mast), ili pripremiti par orašastih plodova ili nešto suhog voća za dopunu energije tijekom trčanja. Na taj način se dobiva sporija i polagana dobava dodatne energije, miješanog izvora ugljikohidrata i masti (plus vrijednih minerala koji će se inače trošiti znojenjem za vrijeme trčanja). U hladnijim danima tijelo troši dodatnu energiju za održavanje tjelesne temperature, pa je time unos dobro balansirane energije prije trčanja ključan za optimalno fiziološko odvijanje energetskih procesa.

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Želite čitati više ovakvih članaka?

Sve što trebate napraviti jest pretplatiti se na naš newsletter u kojem ćemo vam slati najnovije vijesti iz svijeta sporta i novosti vezane uz evente koje Run Croatia sponzorira i organizira:

Komentar
0

Ostavi odgovor